Menu

Φωτογραφική λέσχη Καστοριάς

Φωτογραφική λέσχη Καστοριάς

Πιστεύω ότι  οι φωτογραφίες της Μαρίας. έχουν στοιχεία της σύγχρονης φωτογραφίας δρόμου και του παλιού καλού στυλ ανθρωποκεντρικής φωτογραφίας.
Βλέπω φωτογράφους που παρασύρονται από το απρόβλεπτο "σουρεαλιστικό" στοιχείο που θέλουν ως επίκεντρο στην φωτογραφία τους και χάνουν την αυθεντικότητα και απλότητα τους.
Αυτό δεν συμβαίνει με τις φωτογραφίες της Μαρίας
Έχει μια προσωπική φωτογραφική ευαισθησία που γεφυρώνει το παλιό με το καινούργιο.
Άκης Καραμάνος




Όταν έκπληκτη διαπίστωσα ότι με τη φωτογραφική μου μηχανή μπορώ να αφηγηθώ αυτά που νιώθω και φαντάζομαι η ακομα και τις αναμνήσεις μου, αληθινές η ψεύτικες αφιέρωσα όλες τις ψυχικές και σωματικές δυνάμεις σ'αυτό το είδος έκφρασης που ονομάζουμε δημιουργική φωτογραφία.
Η πρόθεση μου είναι ένα ασήμαντο καθημερινό γεγονός του πραγματικού κόσμου να το μεταμορφώσω σε φανταστικό ώστε να συγκινήσει έμενα και γιατί όχι και κάποιους άλλους.
Κινούμαι διαρκώς και αναζητάω το υλικό σε ο,τι συμβαίνει η δεν συμβαίνει γύρω μου, στη γειτονία μου, στη πόλη μου η ακομα πιο μακρυά, οπουδήποτε ζουν και συχνάζουν οι άνθρωποι.
Παρατηρώ πράγματα, πρόσωπα, βλέμματα, εκφράσεις, χειρονομίες κι οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε φωτογραφημένο ν'αποκτήσει διαφορετικό νόημα, δηλαδή φωτογραφική αξία. Περίπου 20 χρόνια παλεύω εμμονικά να κατακτήσω τον έλεγχο του φωτός και της σύνθεσης.
Το φώς είναι το σύμπαν της φωτογραφίας, η λεπτή και καθοριστική ισορροπία φωτός και σκιάς μπορεί να μεταμορφώσει ένα αδιάφορο και πληκτικό αντικείμενο σε ονειρικό, μια συνηθισμένη έκφραση του προσώπου η μια απλή κίνηση του σώματος σε μυστηριώδη και διφορούμενη. Καθώς επίσης μια αρμονική σύνθεση των αντικειμένων και το παιχνίδι των αναλογιών θα δώσει νόημα στην ύπαρξη τους μέσα στο κάδρο.
Το να φωτογραφίζω σχεδόν καθημερινά είναι για μένα απόλαυση και γνώση, αυτή η εμπειρία με βοηθά να συνειδητοποιώ τα όρια μου και βελτιώνω τα λάθη μου.
Παρ'ολα αυτά οι φωτογραφίες που κρατάω είναι λίγες κι επιλεγμένες με αυστηρότητα, επιμένω στον σαφή και καθαρό φωτογραφικό λόγο, στην απλή φόρμα και στην "ήσυχη" σύνθεση. έτσι όπως εχω διδαχτεί από τους μεγάλους κλασικούς φωτογράφους που με ενέπνευσαν στα πρώτα μου βήματα. Δεν εντυπωσιάζομαι από νεοτερισμούς και υπερβολική χρήση της τεχνολογίας γιατί καταστρέφουν τη γοητεία της απλότητας που είναι στοιχείο μιας καλής φωτογραφίας.
Στις φωτογραφίες που αγαπάω βρίσκω την αρμονία και τη πληρότητα που λείπει από τον πραγματικό κόσμο και ταυτόχρονα με βοηθούν να συντονιστώ και να συμφιλιωθώ μαζί του.
Μαρία Σπυροπούλου

 Η προσωπική ιστοσελίδα  της Μαρίας Σπυροπούλου
Και η σελίδα της στο Flickr




0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

 
Top